Monday 3 February 2014

Holiday !


Assalamualaikum...

Holidayyy…kegiatan yg disukai oleh kebanyakkan org. Pada setiap musim cuti tdk kira cuti sekolah, perayaan atau sebagainya, boleh dilihat kereta Q di kompleks CIQ Bkt kayu Hitam untuk ke Thailand. Di awal pagi lagi sebelum kompleks di buka pada pukul 6 pagi, boleh dilihat bus, kereta, pasukan motosikal besar(super bikers) dan van beratur menunggu pihak imigresen membuka kaunter  cop passport atau border pass.
   Saya juga tidak lepaskan peluang untuk bercuti kesana brsama persatuan selama  2hari 1 mlm. Kami bertolak ke Hatyai, Thailand pada 21.12.2013 dengan menaiki van yang di sewa untuk pelancongan. Betul cakap org, percutian di sana memang menyeronokkan. Banyak tempat yang kami lawati seperti  floating boat, pasar mlm hatyai, pantai duyung, pusat shopping di pecan hatyai dan banyak lagi. Bab kata org..macam2  adaaa..malah murah2 laktu..Pantai pn cantikk..
   Pada 22.12.2013, kmi bertolak pulang dan dalam perjalanan kami sempat singgah di pecan Danoq yang bersempadan dengan Malaysia-thailand, terletak lebih kurang 1km dari CIQ  bkt kayu hitam. Di sini kami sempat shoping2..memang teruja sgt, brg2 sini mmg murah. Namun begitu penghujung percutian kami tidak menyeronokkan.dalam keasyikkan kami shoping, tiba2 terdengar letupan dan gegaran yang amat kuat.masa tu kami berada di dalam sebuah kedai pakaian. Kami dengan gesa2 terus keluar dan melihat sebuah kereta,motosikal n satu gerai kecil yang menjual makanan terbakar. Cermin kedai salon pn turut pecah bertaburan.Difahamkan telah berlaku pengeboman di situ.Kejadian ini betul2 berhadapan sebuah hotel di pecan danoq.
   Tanpa membuang masa, kami terus menaiki van dan terus menuju ke border check point custom imigresen dan oq utk cop passport dan keluar dari Negara tersebut.Peristiwa ini mmg tidak    dapat dilupakan.

No comments:

Post a Comment